Ekonomi

GM ilk çeyrek ABD satışları Toyota’yı geride bıraktı

General Motors Co. (NYSE:GM), ticari teslimatlardaki düşüş nedeniyle ABD’deki ilk çeyrek otomobil satışlarında hafif bir düşüş bildirdi. Buna rağmen Detroit merkezli otomobil üreticisi, güçlü perakende talebinin de katkısıyla rakibi Toyota Motor Corp’u (NYSE:TM) geride bırakmayı başardı.

GM’nin satışları ilk çeyrekte %1,5 oranında azalarak toplam 594.233 adede geriledi. Buna karşılık Toyota aynı dönemde 565.098 araç satarak %20’lik önemli bir satış artışı yaşadı. Otomobil endüstrisi, pandeminin ardından tüketicilerin kişisel kullanım için yeni araçlara olan ilgisinin artmasıyla son çeyreklerde güçlü satışlarla desteklendi.

J.D. Power veri ve analiz bölümü başkanı Thomas King, etkileyici satış ve harcama performansını kabul etmekle birlikte perakendeci ve üretici karlılığı üzerindeki etkisi konusunda uyarıda bulundu. Bu durum, satılmamış araç stoklarının arttığı ve sektördeki rekabetin yoğunlaştığı bir döneme denk geliyor.

Sektör danışmanlarından Cox Automotive, ABD’de yeni araç satış hacminin ilk çeyrekte bir önceki yıla kıyasla %5,6 artarak 3,8 milyon adede ulaşacağını tahmin ediyor. Mart ayında mevsimsellikten arındırılmış yıllık oranın 15,5 milyon adet civarında olması bekleniyor; bu rakam geçen yıla göre bir artış ancak Şubat ayı rakamlarına göre hafif bir düşüş anlamına geliyor.

Ayrıca, J.D. Power’ın verilerine göre, Mart ayında yeni araçlar için ortalama işlem fiyatlarının geçen yılın aynı ayına göre %3,6’lık bir düşüşle 44.186 $ olacağı tahmin ediliyor.

S&P Global Mobility, 2023’ün ikinci çeyreğinden bu yana, otomobil tüketicilerinin karşı karşıya olduğu mevcut satın alma ortamı nedeniyle satış hızının uzun süreli bir bekleme modelinde olduğunu belirtti.

Geçtiğimiz hafta GM ve Ford Motor Co. (NYSE:F) üst düzey yöneticileri, güçlü tüketici talebine atıfta bulunarak ABD otomobil pazarı ve karlılık stratejileri hakkında iyimser görüşler sundu. Ancak Ford, elektrikli araçlara yönelik talebin “sektörün beklediğinden çok daha düşük” olduğunu vurguladı. Şirket önümüzdeki beş yıl boyunca stratejisinin önemli bir unsuru olarak hibrid modellere odaklanmayı planlıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

kozanajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkey
istanbul profesyonel eskort
istanbul eskort rehberi
vip eskort istanbul
escort bayan istanbul
lüks eskort istanbul
lüks escort adalar
arnavutköy escort hizmetleri
ataşehir eskort rehberi
avcılar eskort bayan
bağcılar escort bayan
bahçelievler escort hizmetleri
bakırköy elit eskort
başakşehir escort hizmetleri
en iyi bayrampaşa escort
beşiktaş eskort rehberi
beykoz eskort ajansı
beylikdüzü escort hizmetleri
escort beyoğlu
büyükçekmece escort
çatalca profesyonel eskort
çekmeköy profesyonel eskort
en güvenilir esenler escort
esenyurt vip eskort
eyüp escort
en iyi fatih escort
güvenilir gaziosmanpaşa escort
en iyi escort güngören
escort kadıköy
kağıthane eskort hizmetleri
kartal escort bayan
lüks escort küçükçekmece
elit escort maltepe
pendik gecelik escort
sancaktepe eskort hizmetleri
sarıyer escort
lüks escort şile
silivri eskort kızlar
şişli elit eskort
sultanbeyli escort
sultangazi lüks escort
tuzla profesyonel eskort
ümraniye eskort rehberi
üsküdar eskort rehberi
zeytinburnu güvenilir escort
profesyonel escort istanbul
istanbul eskort rehberi