AB’den Çinli elektrikli araçlara yüzde 38 ek vergi!
Avrupa Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle başlatılan soruşturma kapsamında alınan kararlar ve uygulamaya giren tedbirlere ilişkin açıklama yaptı.
Çin’e yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturmanın başlatılması üzerinden 9 ay geçtiği anımsatılan açıklamada, “Komisyon, Çin’den elektrikli otomobillerin ithalatına geçici telafi edici vergiler getirdi.” ifadesi kullanıldı.
Açıklamada, komisyonun yürüttüğü soruşturmada Çin’deki elektrikli otomobil değer zincirinin haksız sübvansiyondan faydalandığı sonucuna varıldığı kaydedildi.
Hangi markaya ne kadar ek vergi gelecek?
Bu konuda bir çözüm bulmak için Çin hükümetiyle AB arasındaki görüşmelerin yoğunlaştığına işaret edilen açıklamada, “AB’nin endişelerini giderecek, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ile uyumlu bir çözüme ulaşmak amacıyla teknik düzeyde temaslar devam ediyor.” değerlendirmesi yapıldı.
Açıklamada, BYD’nin yüzde 17,4, Geely’nin yüzde 19,9, SAIC’in yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticilerinin ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan diğer şirketlerin ise yüzde 37,6 oranında vergiye tabi olacağı kaydedildi.
Dört ay geçerli olacak
“Bu geçici vergiler, 5 Temmuz tarihinden itibaren en fazla dört ay süreyle geçerli olacaktır.” ifadesi kullanılan açıklamada, nihai vergi kararı için AB üyesi ülkelerin onayı gerektiği aktarıldı.
Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu. Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine eklenecek.
Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor.
Çinliler piyasayı ele geçiriyor
Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini hızla geride bırakıyor. AB’de satılan elektrikli araçlar içinde Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaştı. Bu oranın, önlem alınmaması halinde hızlı artışını sürdüreceği belirtiliyor.
Avrupa’ya elektrikli araç ihracatı 2023’te 10 milyar avroya yaklaşan Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyor. Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi bulunuyor.
Avrupa’daki özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyor. Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki olası kayıplardan rahatsızlık duyuyor.
BAYKAN ESCORT
BAYRAKLI ESCORT
BAYRAMİÇ ESCORT
BAYRAMÖREN ESCORT
BAYRAMPAŞA ESCORT
BEKİLLİ ESCORT
BELEN ESCORT
BERGAMA ESCORT
BEŞİKDÜZÜ ESCORT
BEŞİKTAŞ ESCORT
BEŞİRİ ESCORT
BESNİ ESCORT
BEYAĞAÇ ESCORT
BEYDAĞ ESCORT
BEYKOZ ESCORT
BEYLİKDÜZÜ ESCORT
BEYLİKOVA ESCORT
BEYOĞLU ESCORT
BEYPAZARI ESCORT
BEYŞEHİR ESCORT
BEYTÜŞŞEBAP ESCORT
BİGA ESCORT
BİGADİÇ ESCORT
BİLECİK ESCORT
BİNGÖL ESCORT
BİRECİK ESCORT
BİSMİL ESCORT
BİTLİS ESCORT
BODRUM ESCORT
BOĞAZKELE ESCORT
BOĞAZLIYAN ESCORT
BOLU ESCORT
BOLVADİN ESCORT
BOR ESCORT
BORÇKA ESCORT
BORNOVA ESCORT
BOYABAT ESCORT
BOZCAADA ESCORT
BOZDOĞAN ESCORT
BOZKIR ESCORT
BOZKURT ESCORT
BOZOVA ESCORT
BOZTEPE ESCORT
BOZÜYÜK ESCORT